Rapportera ledsagning och avlösning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Månadsrapportering för ledsagare och avlösare

All personal som utför insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL) har krav på att dokumentera. Som ledsagare eller avlösare gör du det via denna e-tjänst varje månad som en obligatorisk del i ditt uppdrag.

I brukarens genomförandeplan beskrivs hur insatsen ska genomföras och det är viktigt att du vet vad som står i den. Om du är osäker på detta, hör av dig till oss.

Händelser av vikt och avvikelser från genomförandeplanen som du rapporterar till oss dokumenterar vi sedan i brukarens journal.

 

Varför?

  • För att verksamheten ska kunna följa upp att brukaren får den hjälp och det stöd hen har rätt till.
  • För att säkerställa att insatsen är av god kvalitet.

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa