Registrera månadsrapport för fristående verksamhet - förskola, pedagogisk omsorg och grundskola

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Du som är verksam i en fristående förskola, fristående pedagogisk omsorg eller en fristående grundskola behöver meddela kommunen varje månad vilka barn och elever som börjar och slutar. Uppgifter som lämnas är barnets/elevens namn, personnummer, ålderskategori, start- eller slutdatum för placeringarna, samt eventuell beskrivning av förändring eller felaktighet. 

För att utbetalning av bidrag ska ske korrekt, behöver vi få in er månadsrapport senast den 5:e i innevarande månad. Rapporter och ändringar som lämnas in efter den 5:e hanteras nästkommande månad.

Du kan när som helst under processen klicka på knappen "Spara" och sedan fortsätta vid ett annat tillfälle. Anmälan ligger då sparad under ”Mina sidor” där du också kan följa status på ditt ärende. Det är endast du som har loggat in med BankID som kan se och följa ärendet på Mina sidor.

 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa